خانه > دسته‌بندی نشده > پروژه ترجمه کتاب Byte of Python

پروژه ترجمه کتاب Byte of Python

چند ماه پیش بود که تصمیم گرفتم برنامه نویسی یاد بگیرم. خب طبیعتا Python رو انتخاب کردم، برای سادگی در عین قدرتمندی و خیلی دلایل دیگه…

اما یاد گرفتن یک زبان، کتاب آموزشی می خواهد. پس به دنبال کتاب و منابع آموزشی گشتم. اما متاسفانه منابع آموزشی فارسی خیلی کم بود و شاید فقط به pylearn محدود می شود. و pylearn هم خیلی ساده توضیح نداده است. برای همین به دنبال یک کتاب انگلیسی خوب گشتم. تا اینکه Byte of Python رو پیدا کردم. شاید بتوانم بگویم این کتاب ساده ترین کتاب در مورد آموزش python است. واقعا متن کتاب ساده است و حتی کسانی که خیلی هم به انگلیسی وارد نیستند، با در اختیار داشتن یک dictionary می توانند معنی آن را به راحتی درک کنند. من هم تا چند فصل کتاب را خواندم. این کتاب توسط Swaroop C H نوشته شده است. اما به صورت کاملا اتفاقی، به ذهنم رسید که این کتاب را ترجمه کنم. پس خیلی سریع دست به کار شدم. و در حال حاضر، 25٪ کتاب رو ترجمه کرده ام. حالا این ترجمه روی ospdev میزبانی می شود و می توانید از این جا به صفحه پروژه دسترسی داشته باشید.

من امیدوارم که حدود 100 روز دیگر، ترجمه کامل کتاب را ارائه کنم. ضمنا از هرگونه همکاری هم به شدت استقبال می کنم:)

پ.ن: نویسنده کتاب Byte of Python، یک کتاب دیگر هم به نام Byte of Vim نوشته است که شاید اون رو هم ترجمه کردم(;

ویرایش: از این پس ترجمه از طریق ویکی سایت pylearn.com انجام می‌شود که از این‌جا می‌تونید برید و ترجمه کنید :)

  1. فوریه 10, 2009 در 11:04 ب.ظ.

    دستت درد نکنه .کارت فوق العادست. خیر ببینی جوون :)

    نسخه ی 2.x رو ترجمه می کنی یا 3 رو ؟

    • احمد صوفی محمودی
      فوریه 11, 2009 در 2:41 ب.ظ.

      نسخه 2.x رو. از آقای بیاضی در همین باره سوال کردم که گفتند نسخه 2.x بهتره و هنوز 3 جاشو پیدا نکرده. ;)

  2. jvc
    فوریه 11, 2009 در 1:26 ب.ظ.

    حاجي سورپرايزت همين بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • احمد صوفی محمودی
      فوریه 11, 2009 در 2:42 ب.ظ.

      آره دیگه! کمه:D ؟ ضمنا چرا جعل نام می کنی؟:D

  3. jvc
    فوریه 11, 2009 در 1:30 ب.ظ.

    اگه تونستي فردا تو فلاش برام بيار ببينم چيه

    • احمد صوفی محمودی
      فوریه 11, 2009 در 2:43 ب.ظ.

      خب دانلودش کن دیگه:D لینکشو نمی بینی که گذاشتم?:D

  4. Amin Sabeti
    فوریه 13, 2009 در 12:55 ب.ظ.

    آقا اگر خواستی من در ترجمه کمکت می‌کنم. با ایمیلم تماس بگیر تا هماهنگ کنیم.

  5. فوریه 23, 2009 در 11:18 ق.ظ.

    منم ممنونم. یه نگاه کلی به ترجمه ی شما و متن کامل انگلیسی انداختم. کتاب خوبی هست و خیلی ساده و خوب توضیح داده. شما هم خوب دارید ترجمه میکنید. ایشالا که کلش رو ترجمه کنید. موفق باشید :)

    • احمد صوفی محمودی
      فوریه 23, 2009 در 11:12 ب.ظ.

      ممنون سعید عزیز:)

  6. فوریه 26, 2009 در 11:35 ق.ظ.

    من که تازه می خوام در محیط پایتون برنامه نویسی کنم از این کتاب واقعا خوشم امد. خیلی ساده و روانه ترجمه. مرسی

  7. ناصر حسنی
    مارس 3, 2009 در 10:28 ق.ظ.

    منم عزم و جزم کردم برای یادگیری این زبان شیرین.
    تو ترجمه رو من هم می تونی حساب کنی

    • احمد صوفی محمودی
      آوریل 10, 2009 در 10:26 ق.ظ.

      از شما خیلی تشکر می کنم. اگر مایل هستید، یک ایمیل به شما می زنم :)

  8. مهدي
    مارس 12, 2009 در 9:12 ق.ظ.

    سلام دوست عزيز خسته نباشيد
    مي خواستم تشکر کنم از کار جالب و خدا پسندانه و يه سوال اينکه ورژن 3 کي آماده مي شه ؟

    • احمد صوفی محمودی
      آوریل 10, 2009 در 10:31 ق.ظ.

      احتمالا بعد از ترجمه ورژن 2

  9. ژوئیه 29, 2009 در 3:52 ب.ظ.

    سلام .آقا خسته نباشید . خیلی خوب بود .ممنون

  10. اکتبر 4, 2009 در 10:55 ب.ظ.

    KAKA AY WALLA
    day ktew tr tarjoma nakayto ???????
    rasy JVC har hackerakay xomana ??????

  11. اکتبر 4, 2009 در 10:57 ب.ظ.

    excuse me ; who is j v c ?/?
    is he Hacker ?

  12. ژوئیه 24, 2010 در 10:00 ب.ظ.

    سلام احمد جان عزیز – منم به زودی به گروهت می پیوندم ایشالا که زودتر کار تموم شه . فقط بهتره که یه تیم حرفه ای متمرکز رو تشکیل بدیم – یه سایتی رو هم برای اینکار تاسیس کنیم و یه کار گروهی برای تبلیغات در زمینه ی همیاری در پروژه رو شروع کنیم .به زوددی یا علی

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

